Hodina Matematiky

Posted: 3. mája 2008 in Videoučebnica IKT v praxi ucitela
Obnovené video z hodiny, rozšírené o anketu so žiakmi v 8:17 minute.
Matematici, tu je jeden zo spôsobov, ako poňat výklad žiakmi dosť  ťažko chápanej témy: Množina bodov dannej vlastnosti.
S kamerou som sa zastavil na hospitácii u pani učiteľky Mgr. Kuníkovej v 8. A triede. 
 

Téma:            Množiny bodov danej vlastnosti (matematika 8. ročník)

Typ hodiny:            Hodina precvičovania a upevňovania vedomostí

Vyučovacia forma:            Samostatná práca alebo práca vo dvojiciach

Pomôcky:        Tabuľa, PC, výučbové hypertexty – Množina bodov danej vlastnosti  (zdroj – infovek/matematika/výučbové hypertexty), edukačný program Cabri Geometrie II, pracovné listy k výučbovým hypertextom (zdroj infovek), písacie potreby, dataprojektor

Vstupné vedomosti: žiaci sa už oboznámili so základnými množinami bodov, získali aj základné zručnosti pre prácu s Cabri Geometriou (aspoň 1 hod.)

Cieľ hodiny: precvičiť si získané vedomosti a zručnosti, zoznámiť sa s ďalšími množinami bodov hravou a názornou formou

 

Organizácia a priebeh hodiny:

  1. Úvod – administrácia, oboznámenie žiakov s témou a priebehom hodiny
  2. Frontálne opakovanie – žiaci si pomocou obrázkov premietaných na premietacej ploche zopakujú základné množiny bodov a ich definície
  3. Hlavná časť – žiaci pracujú samostatné pod vedením vyučujúceho na jednotlivých zadaniach v pracovných listoch, úlohy riešia pomocou pripravených cabri – výkresov a svoje riešenia zaznamenávajú do pracovných listov.
  4. Kontrola riešení – formou spoločnej diskusie si žiaci skontrolujú riešenia a v prípade, že úlohu nezvládli hľadajú chyby.
  5. Záver – vyhodnotenie hodiny a zadanie domácej úlohy (zodpovedanie otázok v pracovných listoch, na ktoré nie sú potrebné cabri výkresy)
     
 
Komentáre
  1. Ján píše:

    Pozdravujem všetkých moderných učiteľov. Keď už som dostal od Romana druhú výzvu, aby som sme sa pozreli na projekt Videoučebnica IKT v praxi  učiteľa, tak som si povedal, že si nájdem tých 15 min. a aj niečo napíšem. Keď som tu asi pred 3 týždňami pozeral, nebolo tu takmer nič. A dnes …hmm, konečne začínam chápať. Ďakujem za tento projekt, všetkým na Vašej škole. Musia to byť fakt nadšení učitelia ak sa do tohto pustili, prosím tlmočte im môj obdiv. Pre mňa /a ukážem to aj ďalším učiteľom na mojom najbližšom Klube MU/ je to hlavne silná motivácia do práce. Som matikár a učil som práve túto tému asi pred týždňom, klasicky…krieda, tabuľa…a vidím, že na poznámku to začína byť dlhé …tak asi ešte pošlem správu Pallovi

Pridaj komentár

