Vyučovanie cez konferenciu

Posted: 15. mája 2008 in Notebook pre každého (žiaka)

Doba, keď deti z dôvodu neprítomnosti na vyučovaní pre chorobu mali veľa "nedobehnutej" učebnej látky a výkladu sa pomaly vytráca. Deti počas svojej neprítomnosti v škole majú možnosť spojiť sa do triedy cez konferenciu a zúčastniť sa online na vyučovaní.  Je k tomu potrebné oboznámenie  žiakov s prostredím Windows Live Messenger, programom Hamachi a TightVNC. Samozrejme  internet, PC a k efektívnosti hodiny aj interaktívna tabuľa, ktorá umožňuje aktívne vstupy žiaka do hodiny.

Vo videu ponúkam ukážku z hodiny matematiky. Zameral som sa hlavne na poukázanie výhod pripojenia sa žiaka na vyučovanie. Deti majú najväčšiu zábavu z tzv. čarovania na tabuli, keď  žiak z domu píše po tabuli v triede… Žmurknutie

Matematika:   Mgr. Pallo Peter

Trieda: 2.A

Téma: Odčítanie pod seba

Typ hodiny: Nové učivo, konferencia s neprítomným žiakom

Vyučovacia forma:      skupinová, samostatná práca , didaktická hra, frontálny výklad

Pomôcky:        interaktívna tabuľa ,plátno, 2x projektor, notebooky

Softvér: Hamachi,  TightVNC, IrfanViev, Workspace Softvare, sken strany JPEG.z PZ Matematika 2, edukačný program TS Matematika 1

Vstupné vedomosti: žiaci sa už oboznámili so základnými operáciami sčítania a odčítania vedľa seba a sčítania pod seba.

Organizácia a priebeh hodiny:

  1. Úvod – spojenie sa s neprítomným žiakom cez konferenčný hovor, zdieľanie plochy interaktívnej tabule
  2. Frontálne opakovanie – opakovenie vedomostí cez elektronické poznámky z predchádzajúcej hodiny.
  3. Hlavná časť –Výklad algoritmu odčítania pod seba, precvičovanie cez počtové operácie na tabuli a v zošitoch, didaktická hra, práca s PZ, samostatná práca na notebookoch TS Matematika- práca vo dvojici (žiak v triede a žiak doma).
  4. Kontrola riešení – formou automatických opráv samotného softvéru.

Záver: – vyhodnotenie hodiny a zadanie domácej úlohy (PZ cv. 3, precvičovanie počtov cez  softvér TS Matematika), rozlúčenie sa s "maródom", ukončenie konferenčného hovoru, pochvala za aktívnu účasť na hodine.

  

 
   
Reklamy
Komentáre
  1. Bibiána píše:

     
    Mám takú otázku. Tá žiačka, ktorá je doma, si vedela spustiť (nainštalovať) potrebný softvér alebo to mala od vás pripravené? Keď to už všetko funguje, viem si to na hodine predstaviť a je to minimálne zaujímavé (možno aj skveleé) a pre deti motivujúce. Ale zaujíma ma viac tá prípravná fáza, ktorá je najnáročnjšia. Možno by ste mohli nasledujúce video natočiť aj o tomto :).  Pomohlo by to učiteľom, ktorí to chcú skúsiť tiež.

  2. Peter píše:

    No žiačka si to sama neinštalovala, všetko sme museli vopred nastaviť . Pomohol mi s tým Lolo. Deti som potom zaškolil s prostredim a naučil som ich ako sa prihlasovať na zdieľanie plochy. Čiže tú podstatu. Priraviť niečo takéto, aby to fungovalo bolo naozaj po technickej stránke naročnejšie. Ale netreba sa toho báť. Teraz, keď to majú už deti nastavené je to paráda. Kým nezliháva technika s pripojenim. Deti, ktoré majú doma slabé internetové pripojenie sa zmôžu len na videohovor, plochu to neutiahne. Ale väčšina má internetovú rýchlosť v poriadku. Video o prírpave porozmýšľam.

  3. Gabriela píše:

    Ahoj Peťo.Tak toto sa mi naozaj páči.Skvelé!!!!

  4. Júlia píše:

    Je to pekný nápad a určite má budúcnosť. Kladie sice väčšie nároky na prácu učiteľa (nie každý učiteľ je počítačovo zručný), ale aj na žiaka.  Uvidime ako sa to celé vyvinie.  Je dobré, že si na prácu s PC zvykajú deti už na prvom stupni ZŠ, len aby to tým prvým stupňom neskončilo. Držím palce. Budem sledovať Vaše aktivity aj naďalej, odporučím Vašu stránku na najbližšom stretnutí KMU.

  5. Eva píše:

    Výborné! Obdivujem Vašu zanietenosť , ktorou motivujete aj ďalších učiteľov.

  6. Martina píše:

    Páči sa mi tento spôsob vyučovania. Presne ako si povedal, je potrebné počkať, kým chorý nie je natoľko fit, aby sa trochu poučil. Samozrejme je to zbytočné pri nejakom opakovaní učiva ale potrebné pri preberaní učiva nového. Ešte by som spojenie možno realizovala cez prestávku, aby sa pri nejakom probléme dalo toto riešiť mimo hodiny.

  7. Peter píše:

    Ahoj Martina, s tou prestávkou máš pravdu. Prisiel som na to po niekoľkých takýchto hodinách. Aj volanie na mobil a príprava, proste všetko cez prestávku pozapínať a deti sa môžu zatiaľ s chorým žiakom vyrozprávaťť. Po zvonení sa venovať len hodine…

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s