Začiatok roka… Máme novú spolužiačku

Posted: 19. septembra 2008 in Notebook pre každého (žiaka)
Máme za sebou úvodné ceremónie do školského roku 2008/2009. Deti sa viac ako na mna tešili na svoje notebooky. Tie dostali po prázdninách spolu s učebnicami. Záujem o notebook neupadol. Ako hovoria, sú to ich milačikovia, až po nich som miačik ja Úsmev to som teda dopadol… 
 Čo máme nové?
     V prvom rade k nám pribudla nová žiačka s pekným menom Annamária Jagelková. Keď som ju deťom predstavoval, prepočuli jej meno a povedali: "Koho máme? Pannu Máriu?" Hovorím, nie Pannu Máriu ale Annumáriu Žmurknutie.
V prvom momente som mal veľké obavy, ako sa nová žiačka zaradí do nášho zabehnutého systému s notebookmi. Z prvých informácí nemala doma ani PC. Problém bol aj s notebookom. Našťastie sa vŠetko vyriešilo.
     Zavolal som si ju s maminou ešte cez prázdniny, porozprávali sme sa, predstavil som jej budúcich spolužiakov a systém výučby. Ľahko sa mi to prezentovalo, keďže všetko majú deti na webe. Poukazoval som jej notebook, prácu na ňom, oboznámil som ju s výukovým softvérom. Napriek tomu, že nemala doma PC, základy ovládala. Dal som jej ho do konca prázdnin domov, aby sa s ním zblížila. Zatiaľ má môj, ale dostane v rámci projektu so spoločnošou Microsoft svoj vlastný.
     Na začiatku roka sa hneď zaradila do kolektívu. Mám pocit, akoby s nami chodila od prvej triedy. Deti ju prijali medzi seba. Do systému výučby s notebookom sa na moje prekvapenie veľmi pekene zaradila. Nemá problém udržiavať tempo s ostatnými. Sama sa vyjadrila, že je to pre ňu veľká zmena a baví ju učiť sa týmto spôsobom. Takže som rád. Aj tieto nepredvídané udalosti sa dajú hravo zvládnuť. Proste deti sú v základoch práce na PC veľmi zručné.

DSCF1521  DSCF1522

       Druhé prekvapenie pre deti boli novučičké lavice. Tie sa mi podarilo zakúpiť za pomoci mesta Trstená, za čo sme im veľmi vďačný. Sú polohovateľné, čiže už so mnou zostarnú a ja s nimi Uštipačnosť.
DSCF1515  DSCF1516
    V našej práci sa mi veľmi osvedčil vizualizér, najprv sa mi pozdával ako banalita, ale objavil som v tejto technike nenahraditeľné výhody. Onedlho pribudnú nové videá z hodiny Vlastivedy, Prírodovedy Anglického jazyka, video o tom ako efektívne využívame na hodine  ineraktívnu tabuľou, vizualizér či tablet. Je sa na čo  tešiť.

Komentáre
  1. Martina píše:

    Super Peter! Pekne ste začali a tie lavice si všetci zaslúžite. Na využitie vizualizéra sa teším. Som zvedavá, ako to funguje a čo všetko tento stroj poskytuje.

Pridaj komentár

