Elektronické poznámky cez interaktívnu tabuľu

Posted: 9. októbra 2008 in Notebook pre každého (žiaka)
         Dnes ma napadla skvelá myšlienka využitia jednej z funkcií, ktorú ponúka interaktívna tabuľa. Poznámky, ktoré píšem cez hodinu mám v PC jednotlivo zatriedené podľa predmetov. Postupne si vytváram svoj elektronický zošit s poznámkami k učivu. Ukladá to v súbore kompatibilnom s tabuľou tzv. GVB. Deti si zložku nemohli prezerať na svojich notebookoch. Nemali nainštalovaný softvér k tabuli, čo by bolo zbytočné. Keď som sa viac pohral s menu tabule, zistil som, že sa dajú uložiť aj v súbore .(pdf).
 
Aké z toho vyplývajú výhody?
 
         Učiteľ napíše poznámky a namiesto toho, aby strácal čas s odpisovaním, deti prepíšu do svojich písaniek…, môže im súbor (.pdf) preposlať na notebooky, deti by si v tom urobili systém a poznámky  mali v elektronickej podobe.  Prinajmenšom to ušetrí  vzácny čas na hodine. Ale…
Deti môžu  príliš spohodlnieť. Preto to zatiaľ v tomto smere nepoužívam. Je to využiteľné skôr na strednej škole a vo vyšších ročníkoch. Na prvom stupni sa musia zdokonaliť v rukopise , hlavne v jeho tempe…
 
Pri chorých, neprítomných  deťoch sa to dá tolerovať. V prípade choroby im môžem preposlať takéto poznámky na email ako aj prácu v pracovnom zošite, keďže ho vypracujeme cez elektronickú podobu. Som z toho nadšený… Slnečný deň
poznamky_2pdf poznamky_pdf 
 
Komentáre
  1. Daniela píše:

    je to super objavovať nové funkcie. Interaktívna tabuľa je fajn a ja ľutujem, že nemôžem mať triedu, do ktorej by chodili žiaci za mnou. Určite by som sa vyšantila. S tým šetrením času máš pravdu. Ale má to aj svoje nevýhody. Hovorí sa, že čím viacej zmyslov žiak pri učení zapojí, tým je učenie kvalitnejšie a viacej si zapamätá. No a tiež písanie poznámok má význam. Neveril by si, ale žiaci na strednej škole nevedia robiť poznámky. ja vidím tú veľkú výhodu hlavne pre žiakov, ktorí z akýchkoľvek dôvodov chýbajú na hodine. (nie len choroba, ale aj súťaž, rodinné dôvody, individuálne štúdium, …)

Pridaj komentár

