Návod, ako zjednotiť publikovanie žiackych prác na spoločnej web stránke WindowsLIVE

Posted: 18. novembra 2008 in Notebook pre každého (žiaka)

Dostávam viacero emailov, od učiteľov s otázkou, ako si majú nastaviť WindowsLive, aby žiaci naraz publikovali  svoje práce na internete a taktiež ich mali zadelené podľa predmetov. Tu je návod, ako na to.

Prvý krok:

Vyučujúci si vopred vytvorí a upraví prostredie triednej web stránky vo WindowsLive.  U mňa to je triedna stránka  http://happytrieda.spaces.live.com . Pri umiestňovaní  jednotlivých modulov netreba zabudnúť na kategórie. Ja som si vytvoril kategórie podľa vyučovacích predmetoch v mojej triede, kde postupne dopĺňajú svoje práce. (SJ, MA, VV, PR…) Konkrétne sa kategórie pridávajú a upravujú  v možnosti: nastavenie blogu: kategórie, alebo sa priamo nahodia ako NOVÉ vo WindowsWriter .

Clipboard01

Druhý krok:

Druhý krok spočíva v nastaveniach programu Windows Writer na spoločné konto. Je jedno koľko PC je do toho zapojených funguje to spoľahlivo. Ja mám takto odskúšaných 18 notebookov. Každý PC musí mať nainštalovaný balík WindowsLive. Ten obsahuje editor WindowsWriter. K jednotnému publikovaniu ho musí mať nainštalovaný každý PC. Pri prvom spustení sa pýta pod akým kontom sa má prihlásiť. Tu zadáme konto nami vytvorenej triednej web stránky. U mňa to bolo
happytrieda
@hotmail.com plus spoločné heslo: +++++++    Writer môže pacovať pod viacerými kontami. Čiže publikovanie materiálu je voliteľné, podľa toho aké konta v programe určíme. To znamená, že žiak rozhodne, či prácu publikuje na školský, alebo súkromný blog, podľa toho aké konto si zvolí.

2

Zúročenie v praxi

Keď máme takto nastavené PC a pripravené kategórie na stránke WindowsLive, môžeme so žiakmi pohodlne pracovať a zverejňovať  ich výsledky.

Príklad:
Preberáme vybrané slová. Žiakom dám za úlohu vypracovať v programe Windows Writer zadanie. Doma si tému spracujú offline prídu do školy, v programe si zvolia kategóriu, kde sa má ich materiál zaradiť a jednoducho ho dajú publikovať.

3

Pripomínam pod spoločným ID a heslom. V triede publikujeme na jedno konto 18 prác naraz a ide to bez problémov… Potom na web stránke si kliknú na kategóriu, do ktorej to zaradili napr.: Slovenský jazyk a tam práce s vyučujúcim  upravujú. Ak upravujeme  publikované práce na stránke on-line, tu môže byť prihlásený len jeden užívateľ

Učiteľ môže výukový materiál zavesiť aj na SkiDriver odkiaľ povolí prístup len pre svoju triedu, ako napr. happytrieda, iným neprístupné. Každý žiak, ktorý má prístupové heslo sa k materiálu môže dostať a pracovať s ním. Tu  vidím väčšie možnosti v programe ClassServer. Publikovanie, zdieľanie, kontrola úloh…

 

 

 

 

Komentáre
  1. Daniela píše:

    Výborne, ďakujem. Posunul si ma zase dopredu.

  2. Scarlett píše:

    Ďakujem, opäť som sa niečo nové dozvedela.

Pridaj komentár

