Vyučovanie bez vyučujúceho

Posted: 22. mája 2009 in Notebook pre každého (žiaka)

Dnes som chýbal v škole, nemal kto ostať pri mojich ratolestiach doma, takže som sa obetoval. Ale aby decka v škole neboli moc ukrátené, rozhodol som sa urobiť on-line výučbu ja doma žiaci v triede. Žiaľ nebolo to možné točiť, ale stoji za to o tom aspoň napisať. Skvelá atmoška… Spojili sme sa na hodine SJ opakovali sme slovné druhy.
Technicke spojenie:
Doma: mám dva monitory:

           na vedľajší som si prehodil okienko Live Messengeru teda videokonferenciu

            hlavný monitor som si ponechal ako tabuľu v triede, zdieľaná plocha s triednou tabuľou

Trieda: vizualizér, interaktívna tabuľa, notebook, otočná web kamera, audio systém…

Spojenie: Hamachi, Live Messenger

Ako na to:
V mojej triede 3.A  už deti vedia obsluhovať všetku techniku od kalibrácie tabule až po vizualizér, nafotenie pracovného listu… Slnečný deň

Cez prestávku sme sa spojili cez Messenger, porozprávali sa a hodina mohla začať. Samozrejme pre istotu bol v triede aj pedagogický dozor, ale v mojom kresle len spokojne dozeral na plynulosť hodiny. Web kamera v triede bola nasmerovaná na deti, aby som ich videl ako pracujú.
Na úvod hodiny som si spustil od seba z domu prezentáciu opakovanie slovných druhov v triede, poslal som k tabuli jedného zo žiakov, aby ju preklikával, trochu mi to z domu spomaľovalo. Po výklade si deti preskenovali cez vizualizér stranu z PZ a pracovali spolu s tabuľou, ja som len dozeral na plynulosť a správnosť. Potom pracovali samostatne na notebookoch, postupne som si ich plochy na notebookoch preklikával, ako im to ide, v závere som si doma vybral pravopisné cvičenie cez Class Server a odoslal som im ho za D.Ú a  bolo po hodine.
V podstate klasika,  len som sedel doma za PC a moje dvojičky na kolenách,  žiaci v škole… Bola to pekná skúsenosť a hlavne nejaká zmena pre deti, tie ju potrebujú stále. Samozrejme bol to výnimočný stav, toto by som zas príliš nepropagoval, to by nás kritici poriadne zmietli, učiteľ si  vysedáva doma a diriguje deti cez nejakú konferenciu… Ale ten, kto tomu rozumie vie o čom točím. Žmurknutie

Komentáre
  1. Jana píše:

    No to už hej. To sa mi páči. Musím to vyskúšať.

  2. Jana píše:

    Dobre sa to číta a znie to ako niečo fantastické. Ale vzhľadom na to, že Petra poznám viem že to hravo zvládol.

  3. Jana píše:

    No comment! Snáď už len ten pedagogický dozor v triede mohol kamerovať. To by bolo super 🙂

  4. Roman Baranovic píše:

    peto, toto musis natocit. na tebe sa mi paci, ze sa nebojis vyskusat vsetko…

  5. Daniela píše:

    Peťo, blahoželám, ozaj sa to dobre číta. V dobrom Ti závidím Tvoju mladosť a chuť. Viem si to predstaviť, ale … Koľko učiteľov je tak technicky zdatných? Koľkí majú doma počítač a ešte ku tomu internet? Stretávam sa stále viac s učiteľmi, ktorí sa nechcú vzdelávať (až keď sa budú dávať za kurzy kredity, takže nie pre vedomosti ale kvôli papieru) alebo sa vzdelávajú len preto, že musia! Prosím Ťa, píš čo najviac o svojej zaujímavej práci, aby ostatní videli, že sa to dá.

  6. Klub moderných učiteľov píše:

    Peto, ozaj, ak sa to este raz stane, jednoznacne to natoc…:-) Nech aj ostatni vidia aj taketo moznosti. Je to super…

  7. Katarína píše:

    Bombové! Nie si ty z inej planéty? ( určite z inej ako ja…:-)))

Pridaj komentár

