Zistil som, že začínam byť nepotrebný…

Posted: 29. septembra 2009 in Notebook pre každého (žiaka)
Pri poslednom  projekte som si uvedomil, že na odborných predmetoch ma deti čoraz menej potrebujú. Už len snáď usmerniť. V triede som naplánoval jendu z nenáročných projektových aktivít z Prírodovedy. No nenáročnú pre učiteľa. Žiadna zložitá príprava. Jednoducho som zadelil deti do skupín, rozdelil som tematické časti podľa učebnice a na tabuľu napísal, čo a za akých podmienok má každá skupina vytvoriť. V podstate som na dvoch vyučovacích hodinách odučil 4 učebné látky a to nie ja, ale deti.
Hlavnou témou bola naša planéta ZEM.
Jednotlivé skupiny mali za pomoci internetu obohatiť učebnú látku o nové zaujímavosti. Formou besedy sa oboznámili s obsahom, potom doložili info z netu a posťahovali si ilustračné obrázky. Následne vo WindowsWriter publikovali na svojej web stránke , za svoju skupinu teoretickú časť. To im pomohlo pri prezentovaní. Potom už bolo na nich, aby sa samostatne mimo školy stretli, porozprávali  o zadanej téme, vytvorili plagát, maketu, prezentáciu v PowerPoint a našli vhodné video k téme. Na ďalšej vyučovacej hodine sme sa stretli a formou besedy sa prezentovali. Ja s "nohami na stole a rukami za hlavou" som sa len prizeral, ako to super zvládli. Popritom sa same natáčali a vznikli k ich prezentáciám pekné videá, ktoré si potroške  postrihali na našej novej strižni, /v tejto časti som musel pomáhať/. Tu je ich výsledok.  Na videách je dobré, že sú len dvojminutové a perfektne sa vďaka nim utvrdia nadobudnuté vedomosti. Mojich štvrtákov  to stálo dosť úsilia, ale bolo to pre ne z môjho pozorovania a ich poznámok zábavné. Mňa to nestálo skoro nič a s výsledkom som bol maximálne spokojný….  Fotoalbum
 
Komentáre
  1. Marta píše:

    Blahoželám. Výborný učiteľ vedie žiakov k výborným výsledkom! A to ešte si sa zabudol pochváliť, že si pritom cielene využil rozvíjanie "všetkých KK žiakov" 🙂

  2. Jana píše:

    Super, už mi tu chýbalo len 1 video a síce v ktorom si ty s tými vyloženými nohami. :-)))

  3. Daniela píše:

    Prosím Ťa, toto viacej nepíš, že si sa vôbec nenarobil, veď nám ešte uberú aj tak z malých platov. 🙂 Veď Ty si si to odrobil prípravou, alebo sa delíš s platom so svojimi žiakmi? No a teraz vážne, Ty si už v tej fáze, kde by sme chceli byť všetci. Je to výborné sledovať ako sa Tvoji žiaci učia pre život a baví ich to.

  4. OZ píše:

    Super pán učiteľ, veľmi vynaliezavé a poučné. Aspoň si všetkí deti lepšie zapamätajú naučené učivo. Stanú sa z nich aj reportéri či kameramani a scénaristi.

Pridaj komentár

