Pýtate sa, akú kameru do školy?

Posted: 25. októbra 2009 in Iné
Často dostávam emaily s otázkou, akú kameru do školy.  Nuž nie som odborník, ako si niektorí myslia.  Mám bohaté skúsenosi s natáčaním, strihom…, ale odborník na kameru nie som. Preto sa môžem len laicky podeliť so svojimi postrehmi z praxe. Tak teda akú kameru máte kupiť do školy?
Ideálne riešenie som spomínal v blogu z pred roka, rozpočet cca 1500 EUR. Čo to znamená ideálne pre školu: kamera, 2x mikrofón na reportáže plus ruchový, clona, širokouhlá predsádka, svetlo, statív, nabíjačka, 2x batéria.
 
ZÁKLAD JE NEBÁŤ SA, NESŤAŽOVAŤ NA ROZPOČET A ZAČAŤ.
 
Predchadzajúce riešenie je skvelé, no viacerí nemáte taký rozpočet. Bolo by zbytočné čakať, myslím, že na začiatok postačí kúpiť lacnú radovú kameru bez príslušenstva a učiť sa na nej. Neskôr príde možnosť kúpiť niečo lepšie, no a prvá školská kamera poputuje do rúk detí, nebude vám ľúto, keď sa nechtiac znehodnotí. Žmurknutie  Túto alternatívu som navrhol aj svojej manželke, ktorá učí na inej škole ako ja a chcú začať zviditelňovať svoju prácu aj týmto spôsobom, čo považujem za veľké plus.
Pozeral som si kamery, no a začiatočníkom som navrhol typ HDD, čiže so záznamom na hardisk, pre pohodlné a rýchle  sťahovanie záznamu do PC. Výhodou je nízka cena od 340 EUR nahor. Nevýhoda je, že tento typ kamier nepočíta s pripojením externého mikrofónu, nevlastí ani päticu na svetlo… Je to proste základ. Vyššie rady sa pohybujú už od 1000 EUR.
Do školy som im navrhol kúpiť nižšiu radu HDD a to SONY DCR SR-38.
Výhody: pomerne kvalitný záznam, pri detailoch nerozmazáva, slušná stabilizácia obrazu, možnosť funkcie zoom mic.- nasmerovanie snímania hlasu, 70 GB pevný disk, dotykový displej, možnošt točiť aj vo formáte 4:3, 60x optický zoom
Nevýhody: slabá citlivosť na svetlo, chýba petica, žiadny vstup na mikrofón
Záver: Vhodná na točenie exkurzií, práce detí na hodine, divadlá, besiedky… Na začiatok postačí, treba rátať s nekvalitným zvukom pri rozhovoroch. Veľmi vhodná pre potreby natáčania samotnými žiakmi.
 
Videoukážka je točená 16:9 v najvyššej kvalite HQ. Zvolil som pre zábery svoje akvárium (moje ďalšie hoby Žmurknutie), aby bolo badatelné točenie miniatúr a pohyblivých objektov…
 
Komentáre
  1. Roman Baranovic píše:

    dobra praca peto

  2. evine píše:

    krásne,upokojujúce videjko..:-))

  3. Jana píše:

    ja patrím medzi tých, ktorí sa ťa na tú kameru pýtali. mala som rozpočet 2000 eur, ale v podstate som ho vôbec nevyčerpala. Mohla som si kúpiť veľkú kameru niečo na tvoj spôsob, ale z praktického hľadiska, tá veľkosť ma odradila, lebo pri mojich cestovateľských "záľubách" by to bola ťažká kamera. Nakoniec som kúpila vôbec nie na pevný disk, ale klasiku na mini DV kazetky, aby sme dokázali spracovať to, čo už máme natočené. Som zatiaľ spokojná, určite je to dobrá ako ty hovoríš mašina SONY HDR-HC9E. Práve dnes som spracovala video v najvyššej kvalite(nevýhoda-dlho to trvá a je to veľké), ale ten výsledok bol super.A naozaj súhlasím, že treba mať aspoň 2 batérie. Uvidím, ako bude fungovať externý mikrofón.

  4. Peter píše:

    Janka máš pravdu video v HD kvalite je zložitý a veľký súbor, na strih HDV záznamu je dobre mať skvelú mašinku. Do školy sme niečo podobné zakúpili tu sú parametre PC, ktorý sa hravo pohrá s vysokým rozlíšením. Mám to otestované, v pohode frčím na dvoch monitoroch a komprimácia videa je v reálnom čase. Cena ZA TÚTO SKRINKU BEZ MONITORA JE cca 2000 eur :)Intel Core i7-920 QuadCore, 2.66 GHz, 4.8 GT/s Transfer, 8MB, LGA1366, 45nm, BOX ASUS P6T DELUXE V2, X58, ICH10R, Triple DDR3 1333, SATA2, RAID, IEEE, GLAN, ATX Corsair 3GB (Kit 3x1GB) DDR3 HDD WD 500GB Serial – ATA II, 7200rpm, 32MB cache GIGABYTE 260GTX 896MB (448) aktiv 2xDVI DDR3 citacka kariet LG Blu-ray napaľovačka SATA BD-R 8x, BD-RE 2x, DL, Light Scribe, retail, čierna Skrinka + 750W zdroj Corsair , 2x USB + audio vpredu HDD WD 1TB Serial – ATA II, 7200rpm, 32MB cache

  5. Jana píše:

    Veľmi pekné, ako si presvedčil tie červené krásavice, že ti tak pozovali pred kamerou? Žeby to bolo tou kamerkou alebo kameramanom :-))))

Pridaj komentár

