Napriek konkurencii IT TABULÍ učme jednotne :)

Posted: 22. októbra 2010 in Videoučebnica IKT v praxi ucitela

Už dávno som neprispel do svojho priestoru, ale pri svojich aktivitách sa utešujem, že ak nemám prispieť niečím hodnotým, omačky nezverejňujem 🙂

Tak, dosť často som začal v rámci školení prechádzať školy po SR. Mnohé sú už pomerne dobre vybavené. Vždy sa pochvália koľko IT tabulí vlastnia, aké typy atď. Mňa osobne skôr poteší, keď v tých školách cítiť aj záujem vyučovať pomocou IKT. Niekde nájdete 3-4 IT tabuľe, ale snáď jedného nadšenca pre prácu s ňou. Inde zas opak je pravdou, nadšencov je veľa, tabuľa len jedna :).

Ale nie to som chcel…. Veľa učiteľov mi kladie otázku: ” V jednej triede je e-Beam, v druhej QUOMO v tretej Interwrite…. všade iné prostredie nekompatibilný softvér, tak ako sa mám pripravovať na vyučovanie….” Moja odpoveď: “Úplne jednoducho, vyberte si softvér, ktorý vám najviac vyhovuje, ten využívajte pri každej tabuli. Nezáleži na značke, firme…. Tabuľa je len prostredie, ktoré ovládate za pomoci myši- tzv. interaktívneho pera :)…. To v praxi znamená, že keď vlastníte e-beam a jeho softvér je chudobný, spokojne si cez ebeam zapnite prostredie napr.: InterWrite a pracujte síce s e-Beam, ale v prostredí interwrite. Až na rozpoznanie rukopisu je všetko plne funkčné…. “

Pridaj komentár

