Kedy sa čítanie stáva pre deti zábavné?

Posted: 7. novembra 2011 in Projektové vyučovanie

This slideshow requires JavaScript.

Stále sa rozpráva o čitateľskej gramotnosti no tej predchádza dôležitá vec a to schopnosť súvisle prečítať text. No a súvislému čítaniu predchádza nácvik čítania. Je to v podstate naša mravenčia práca tzv. prvostupniarov, naučiť deti čítať a písať . Je to zdĺhavý proces a často stereotypný, doslova nudí niekedy aj mňa nie to ešte deti :). Preto nás učiteľov situácia núti vymýšľať neustále motivácie, aby sme deti zaujali a aby ich škola bavila a bola pre ne skutočne hrou… Najhoršie na tom je, že motivácia vydrží u detí max. dva týždne možno mesiac a opäť je nutné byť kreatívny. Ale postupne prichádza ovocie a nebadane sa dostávame cez prvú etapu čítania k druhému bodu a to porozumieť textu a vôbec praktizovať ho. Toľko omáčky no a prikladám zopár realizácií a nápadov z mojej triedy Malých bádateľov z 2.A. Pre niekoho sú bežné aktivity ničím výnimočné a možno pre niekoho inšpirujúce. Očakávam, že mi na oplátku poskytnete link na vaše nápady, nech nemusím dlho bingovať a googliť, lebo ja som vám človek pohodlný 🙂

Čítanie ide cez žalúdok!!!
Ako sme spravili dlhý článok zábavným a dokonca aj užitočným pre žalúdky, keďže sme sa dopracovali aj k SALÁME a pochutili si na  nej cez  hodinu čítania….

Dramatizácia textu…

Marketingový typ, predaj čo najlepšie svoju knihu….

Reklamy

Pridaj komentár

Zadajte svoje údaje, alebo kliknite na ikonu pre prihlásenie:

WordPress.com Logo

Na komentovanie používate váš WordPress.com účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Twitter picture

Na komentovanie používate váš Twitter účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Facebook photo

Na komentovanie používate váš Facebook účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Google+ photo

Na komentovanie používate váš Google+ účet. Odhlásiť sa / Zmeniť )

Connecting to %s